IranQlik

آموزش، اجرا و پیاده سازی برنامه QlikView

IranQlik

آموزش، اجرا و پیاده سازی برنامه QlikView

IranQlik

این وبلاگ متعلق به سایت iranqlik.com میباشد.
ایران کلیک با سابقه چندین ساله در زمینه آموزش، اجرا و پیاده سازی کلیک ویو و همچنین طراحی داشبوردهای حرفه ای، به شما کمک میکند که داده و اطلاعات سازمان و مجموعه خود را به دانش مفید و قابل استفاده تبدیل کنید.

  

تا اینجا شما میدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و به دنبال چه چیزهایی میباشند. حالا وقت آن است که منابع داده را شناسایی کنید و ببینید که با چه داده‌هایی باید کار کنید.  

  

 

گام چهارم: منابع داده را شناسایی کنید.

 

  داده‌ها و برخی از تغییرات و محاسباتی که بر روی آنها انجام میشود، پایه و اساس داشبوردهای کلیک‌ویو هستند. به همین دلیل مطمئن بودن از در دست داشتن منابع داده‌ی مناسب جهت برآورده کردن نیازهای کسب و کار بسیار اهمیت دارد.

 

 

مطمئن باشید که موارد زیر را بررسی میکنید:

  • نوع منبع داده: آیا شما بر روی دیتابیس‌های تراکنشی کار خواهید کرد یا انبار داده‌ای حجیم، یا مجموعه‌ای از فایل‌های اکسل؟ یا شاید ترکیبی از تمام این منابع؟
  • نوع ارتباط: آیا برای دسترسی به منابع داده‌ای به ارتباط خاصی نظیر ارتباط با خدمات ابری یا غیره نیاز است؟
  • مالکیت: آیا داده‌ها، داده‌های داخلی هستند یا از نهادهای شخص سوم تهیه شده‌اند؟ آیا تحت کنترل واحد IT یا واحدهای دیگر هستند؟
  • مورد اطمینان بودن: آیا به درست و کامل بودن داده‌ها اطمینان دارید؟
  • حجم: حجم داده‌ها چقدر است؟ آیا با یک سری داده‌های کوچک سر و کار دارید یا با چندین میلیون ردیف داده؟
  • تناوب به‌روزرسانی‌ها: داده‌ها غالباً هر چند وقت نیاز به به‌روزرسانی دارند؟ آیا شما به یک داشبورد هوش تجاری زمان واقعی (Real-Time) نیاز دارید؟ آیا زیر ساخت‌های شما پاسخگوی نیازها هستند؟

  داشتن درک و فهم پایه‌ای از هر یک از مواردی که گفته شد باعث داشتن چشم‌اندازی وسیع‌تر و ساخت داشبوردهای بهتر خواهد شد.

 

 

 
 

 

این مرحله زمان مناسبی برای دست به کار شدن و کار با داده‌ها می‌باشد. فقط به جداول و نمودارها بسنده نکنید. داده‌ها را پایش کنید و کشف میان آنها بپردازید. قطعاً بعد از چند دقیقه کار کردن با اعداد و داده‌ها، بسیار شگفت‌زده خواهید شد.

 

 

چند مورد جالب که می‌توانید به دنبال آنها باشید، اینها هستند:

  • وابستگی داده‌ها: داده‌ها را در کلیک‌ویو بارگزاری کنید و با تحلیل آنها روابط بین آنها را کشف نمایید.
  • اعداد مهم و اساسی: با برخی اعداد و ارقام اصلی شرکت مثل تعداد محصولات، کارمندان و تأمین‌کنندگان آشنا شوید. این کار، بینشی به شما میدهد تا بتوانید مناسب‌ترین چارت و نمودار را برای نمایش داده‌ای خاص انتخاب کنید.
  • رتبه‌بندی‌ها: آیا موردی وجود دارد که همواره در بالای لیست باشد؟ بهترین فروشنده کیست؟ پرفروش‌ترین محصول کدام است؟
  • توزیع: تعدادی از اندازه‌ها و مقادیر را بررسی کنید و ببینید چطور در سطح سازمان توزیع شده‌اند. آیا همه‌ی فروشگاه‌ها، حاشیه سود یکسانی دارند؟ آیا مناطقی هستند که حجم استخدام و اخراج کارمندان در آنجا بالاتر باشد؟
  • روندها و نوسانات: وقت آن است که تقویمی داشته باشید و ببینید که با یک بازار فصلی روبه‌رو هستید یا یک بازار اتفاقی. حجم انبار رو به کاهش است یا افزایش؟ نرخ تغییر آن چگونه است؟ آیا روند آن آهسته و پیوسته است یا سریع و ناپایدار؟
  • ارتباطات و همبستگی‌ها: آیا ارتباط خاصی بین سن مشتریان و میانگین مبلغ فاکتورها وجود دارد؟ بین مواد اولیه و ضایعات کالاهای تولید شده ارتباطی می‌بینید؟

 

 

  هر چه بیشتر منابع داده را شناسایی کنید و راجع به آنها بیشتر بدانید، درک بهتری از کسب و کار خواهید داشت و در نتیجه تحلیل شما به طور قابل ملاحظه‌ای قوی‌تر و بر پایه‌ی مستندات بیشتری خواهد بود.

IranQlik
www.iranqlik.com

ایران کلیک اولین مجری تخصصی پیاده سازی کلیک ویو در ایران
اجرا، آموزش و طراحی داشبوردهای حرفه ای متناسب با نیاز سازمان شما

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی